Ulla-Maija Gracen HYVÄN OLON BLOGI

 

Ulla-Maija Gracen hyvänolon BLOGI tuo esille, ajankohtaisia hyvän olon saavuttamiseen liittyviä vinkkejä, itsehoito-ohjeita, alan ajankohtaisia wellness hyvon olon asioita ja kirjoittajavieraiden artikkeleita.

HYVINVOINTIA NAISELLE

 

Kalevalan päivän naisenergiaa                                                  28.2.2014

Joku aika sitten olin tilaisuudessa, jossa puhuttiin Naisjohtajuudesta ja naisten vahvuudesta. Yksi puhujista oli Lenita Airisto. Hän puhui maailmalla tapaamistaan ja ihailemistaan vahvoista naisista ja Suomen vahvoihin naisiin hänellä kuului myös Kalevalan Pohjan akka, Louhi. Lukaisin Louhen tekosia ja vahvahan hän eepoksessa on, kävi sotaa jopa Väinämöistä vastaan. http://www.sirpa.hirvikoski.fi/kalevala/louhi/louhi.html       

Aika muuttuu ja haasteet sen mukana
Mielestäni tämän ajan naisia ajaa paljon ulkoiset vaikutteet ja vaatimukset. Oman itsen ja omien tarpeiden kuuntelu jää luvattoman vähälle.
Noin 30 vuotta sitten kun aloitin urani hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseksi oli nuorilla bisness miehillä yleisenä ongelmana ”juppitauti” eli totaalinen uupuminen. Nykyään tämä sama oireyhtymä näkyy naisissa, nimenä on vain krooninen uupumus. Se tuntuu yhtäkkisinä totaalisina voiman menetyksinä ilman mitään erityistä rasitusta, unettomina tai levottomina öinä (LG, Sweet dreams auttaa minua), hankalien PMS tai vaihdevuosi- oireiden ilmentyminä, ärtymyksenä jne. toisin sanoen liiallisen stressin oirehtimisena. 
 http://www.aromatica.fi/tuotteet1         

Maailman Väinämöisiä vastaan on turha lähteä taisteluun. Voimme ohjata omaa naisenergiaamme itsestä huolehtimisen suuntaan. Meillä jokaisen elämässä on aikasyöppöjä, jotka vain vievät voimia ja joista ei kenellekään ole mitään ILOA. Kukka Laaksolla oli ihan uudenlainen aikasyöppöjen taltuttamisidea. http://kukkalaakso.com/2014/02/27/ajanhallintaa-urheiluteipilla/  Sen toimivuudesta ei ole kokemusta, mutta oman voiman vahvistaminen hänen kursseillaan voisi tuoda tulosta.

Käytännön naisena pyrin aina löytämään toimenpiteen ratkaisua varten. Tähän aikasyöppöjen kuriin laittamiseen voisi ratkaisun tuoda vaikka ajan ottaminen päivän tekemisien kirjaamiseen. Kirjaa  vaikka viikon ajalta ja sitten poista päivän toiminnoistasi yksi asia, joka vie aikaasi ja selvästi on tarpeeton. Jonkun ajan päästä, kun ensimmäisestä muutoksesta on tullut tapa, harjoituksen voi uusia. 

Ulla-Maija