testi

 

Miten ei olla stressaantuneita 2 / ULLA-Maija Grace

Tervehdys,

Viime viikolla toivoin sinun kuuntelevan itseäsi.Kuuntelitko sinä? Hengititkö? – tai tietysti hengitit jos olet tätä lukemassa!

Oli todella ihanaa saada palautetta entisiltä oppilailtani facebookin kautta. Kiitos teille, Ladies, muistamisesta.


”Kruunu” suoristaa selän ja parantaa ryhdin

He muistivat, että hengittämiseen kuuluu myös kruunu (kuviteltu), jonka pään päällä pysymisen ehto on suora selkä. Kun selkä on suora ja pää ryhdissä selkärangan jatkeena, on kehomme lähellä sitä hyvää oikeaa, vähiten rasittavaa asentoa kuin sille juuri tänään on mahdollista. Silloin hengityksellä on myös paras mahdollinen tila toimia parhaiten hyödyksesi. Jos et ole tottunut siihen asentoon se alkaa väsyttää ja paikat saattavat kipeytyä. Siis harjoittelemaan aina kun muistat!

Ojenna selkä ja nauti tilan tunnusta selkänikamien välissä. Liity johonkin liikuntaryhmään, joka kuulostaa sinusta iloiselta ja mielenkiintoiselta, missä voit opetella uudelleen olemaan kuin pieni lapsi. Katso kun lapsi seisoo, istuu, rentoutuu – miten yksinkertaisen kaunista ja helppoa se onkaan!

Kun harjoittelit hengittämistä, hengititkö tiedostaen, että koko kehosi ja mielesi tarvitsevat hengitystä selviytyäkseen elämässä!


Hengitys on muutakin kuin happea keuhkoihin ja sieltä koko kehoon

Hengityksellä on ihmeellinen voima. Se kuljettaa hapen keuhkoihin ja sieltä se kulkeutuu edelleen koko kehoon mahdollistamaan jokaisen solun elämän.

Hengitys myös kuljettaa kaikki elämämme tuoksut ja hajut sieraimiimme ja sieltä vaikuttamaan meidän tunnetiloihimme ja mielialoihimme aivojen vanhimman alueen – limbisen järjestelmän- välityksellä. Mikä on sinulle sellainen tuoksu, joka varmuudella tuottaa hyvää mieltä? Jokin herkullinen ruoka, saunavihta, syksyn kultaiset lehdet kun ne hajotessaan antavat valonsa maahan, kanelipulla, rakkaimman tuttu tuoksu… Anna hengityksellesi lisäpuhtia stressin lievittämisessä nuuhkimalla päivittäin sellaisia tuoksuja, jotka saavat sinut hymyilemään ja kokemaan hyvää mieltä.


Erinomaisia apulaisia stressin hallintaan

Ehdotin viime viikolla että kokeilisit Stress Free lotionia, jos sinun on vaikea keskittyä ja päästää irti 20 minuutiksi niistä sadoista asioista, jotka pitävät mieltäsi levottomana ja yliaktiivisena.

Se todellakin auttaa olemaan yhden asian kanssa kerrallaan, antaa uskallusta tehdä yksi asia loppuun tietäen, että ne muut asiat eivät häviä minnekään.

Tämä keskittymiseen uskaltaminen säästää valtaisan määrän aikaa ja energiaa kun sinun ei tarvitse juosta asiasta toiseen ja taas takaisin.

Kun opit vapauttamaan itsesi StressFreen tuoksussa, ajan myötä se alkaa toimia mielessäsi ja kehossasi niin, että sen pelkkä tuoksu luo mieleesi ja mielesi kautta kehoosi samanlaisen kokemuksen, kuin silloin kun hengittelit sen tuoksussa syvään ja keskittyen.


Hyvin nukkuminen on olennainen osa stressin lievittämisessä

Kiireen tuntu ja monet päällekkäiset asiat eivät anna mielellemme tilaa ”olla vain” ja asiat kantautuvat mukanamme myös yöhön. Emme saa unta illalla, kun noustaan ylös vähän väliä kirjoittamaan lappusia siitä, mitä kaikkea huomenna täytyy muistaa … tai kun heräämme yöllä emme saa uudelleen unta kun ne asiat... ne asiat…

Monesti StressFeen käyttö illalla ennen nukkumaan menoa auttaa taas selkeyttämään ajatukset ja antamaan tilaa olla vain.

Jos on niin, että olet jo kokeillut eikä StressFree riitä tee niin kuin minä teen.

Sellaisten päivien iltoina jolloin asiat eivät päästä minua irti otan esiin Sweet Dreams lotionin  ja levittelen sitä onnellisena kaulalle, rintakehälle ja niskan alueelle (joskus jopa kyynärvarsiin). Sitten nukun. Nukun aamuun asti ja vaikka olen kokenut tämän jo lukemattomia kertoja se yllättää minut aina.

Lisää tietoa Stress Freestä ja Sweet Dreamsista:  http://www.aromatica.fi/lg_stressfree1 
Verkkokauppa: http://shop.aromatica.fi/cat/product_catalog.php?c=60
Aromatica - Wellness jälleenmyyjät: http://www.aromatica.fi/jall_hoitolat